Thuisonderwijs Pieter
Maritiem concrete stappen
Thuisonderwijs woonkamer
VMBO regeling
Onderdompelen #1
Filmdag Maritiem
Quickscan

Contact

Contactformulier

Meer weten of mee doen? Voor meer informatie over het programma en hulp bij het aanvragen van de subsidie:

Terugbelverzoek

Liever teruggebeld worden door een van onze adviseurs? Vul hier je telefoonnummer in en we bellen je binnen een week terug.

We zijn ook bereikbaar op de volgende sociale kanalen:

Emiel CopiniEmiel CopiniProjectleider, e.copini@keunstwurk.nl

Emiel Copini is opgeleid als filmwetenschapper en heeft zich vanuit zijn onderzoek gespecialiseerd in de ontwikkeling van betekenisvol geïntegreerd kunst- en cultuuronderwijs in het VO. Hierin gaat het hem altijd om cocreatie, tussen docenten onderling, maar ook tussen de school en de culturele omgeving van de school. Als docent bij de Master Kunsteducatie van ArtEZ en bij de Willem de Kooning Academie werkt hij met kunstdocenten uit PO, VO, mbo en hbo. Vragen waar hij zich als adviseur en onderzoeker op richt: wat voor rol is er weggelegd voor artist educators in de huidige tijd; hoe kunnen we innovatie en experiment in het onderwijs(systeem) mogelijk maken; en hoe kunnen we creativiteit en kritisch denken elkaar daarin laten versterken? Emiel wordt vooral enthousiast van het werken in en met de onderwijspraktijk en moedigt daarin het gezamenlijk onderzoekend leren aan, maar ook het denken in mogelijkheden vanuit het cultureel bewustzijn van de opgroeiende mens.

Bodil KeikesBodil KeikesAdviseur Cultuureducatie VO, b.keikes@keunstwurk.nl

Bodil Keikes is afgestudeerd als docent beeldende kunst en vormgeving en besloot zich in haar master aan de RUG te specialiseren in kunsteducatie binnen musea. Inmiddels staat ze meerdere dagen per week voor de klas als kunstdocent en zoekt ze graag naar mooie samenwerkingsvormen met collega’s, makers en culturele instellingen. Naast haar ervaring binnen de school, heeft ze ook bij zowel het Groninger Museum als het Fries Museum gewerkt als rondleider en ontwikkelaar van educatieve projecten, waar ze de andere kant van de samenwerking heeft meegemaakt. Haar kennis en ervaring in de praktijk van het culturele onderwijsveld gebruikt ze in haar rol als adviseur cultuuronderwijs bij VOCO. Bodil denkt graag met je mee wanneer je een idee hebt voor de ontwikkeling van duurzame samenwerkingen tussen scholen en makers.

Anoek HoubenAnoek HoubenAdviseur Communicatie en Cultuureducatie VO, a.houben@keunstwurk.nl

Anoek Houben werkt als onderzoeker en maker met een voorliefde voor complexe inhoud. Binnen VOCO richt ze zich op de monitoring en evaluatie van de projecten binnen de school. Als communicatie adviseur houdt ze zich bezig met het communiceren van de resultaten van VOCO naar een breder publiek van docenten, makers, en culturele instellingen. Daarnaast staat ze als maker zo af en toe voor de klas waar ze graag haar workshops integreert in het curriculum van de school. Dat hoeft zeker niet binnen de kunst- en cultuurvakken te blijven, Anoek zoekt graag de verbinding met de andere vakken.

Loura MarchalLoura MarchalMede ontwikkelaar VOCO, -

Loura Marchal is docent beeldend en kartrekker van de ontwikkeling van het cultuuronderwijs op haar school Singelland VHS. Daardoor kent ze de praktijk van het cultuuronderwijs als geen ander. Loura is betrokken geweest bij de ontwikkeling van VOCO en helpt nu om theorie met praktijk verbonden te houden met haar kennis over vakoverstijgend werken, teamontwikkeling en de ontwikkeling van een doorlopende leerlijn cultuuronderwijs.

Joey SmitJoey SmitProjectondersteuner Multimedia, info@kangaroovisuals.nl

Joey is vierdejaars student Communicatie en Multimedia Design. Als multimedia expert ondersteunt hij VOCO op verschillende gebieden. Hij denkt inhoudelijk mee over projecten en de multimediale invulling hiervan. Tijdens zijn studie heeft hij zich gespecialiseerd in filmproductie, communicatie en projectmanagement. Met zijn eigen bedrijf Kangaroo Visuals produceert Joey content voor VOCO.